Dietetyczna pizza z kalafiora

Przyznaję, baczniej ostatnio patrzę na to co jem. Ma być smacznie ale przy tym niskokalorycznie. Pizza na spodzie z kalafiora wpadła mi w oko już jakiś czas temu. Postanowiłam ją wreszcie przygotować. Z racji tego że lubię kalafior sądziłam że będzie mi smakować. I nie pomyliłam się. Ale tego że moje dziecko zje prawie połowę blaszki nie zakładałam nawet w snach. A jednak! Jasiek pierwszy raz w życiu zjadł kalafior i to ze smakiem. Hurrra.

Składniki:

  • 1 większy kalafior
  • 1 jajko
  • szczypta oregano, ziół prowansalskich, papryki słodkiej, sól, pieprz, curry
  • 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 10 dag startego żółtego sera np. mozzarelli
  • kilka plasterków szynki
  • 10 dag papryki konserwowej
  • 10 oliwek
  • pomidor
  • mała puszka kukurydzy

Wykonanie:

1.Kalafior kroimy (bez twardych części) i rozdrabniamy w blenderze  na kształt sypkiego ryżu. W garnku zagotowujemy około ¾ szklanki wody. Wrzucamy rozdrobniony kalafior i gotujemy na małym ogniu przez około 15 minut. Odstawiamy na chwilkę do ostygnięcia. Przecedzamy przez sitko a później przez gazę.

2. Odciśnięty kalafior przekładamy do miski, dodajemy jajko i przyprawy. Mieszamy za pomocą łyżki.

3. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Blaszkę smarujemy oliwą. Nasze ciasto nakładamy na blaszkę.

4. Podpiekamy spód przez około 20 minut. Wyjmujemy, nakładamy pozostałe składniki, posypujemy serem i ponownie pieczemy przez około 10 minut. Gotowe! Smacznego!

Przepis inspirowany http://poprostupycha.com.pl/fit-pizza-z-kalafiora/

IMGP2101pizza

Fit pizza z kalafiora

 

3 responses to “Dietetyczna pizza z kalafiora

Dodaj komentarz