Zupa krem z dyni

Gotowanie podoba się Jaśkowi  coraz bardziej, co mnie cieszy bo w szarobure dni mamy wspólne zajęcie. Dziś pokusiłam się o przepis z użyciem blendera. Tak coś czułam że mojemu małemu kucharzowi przypadnie to do gustu. Nie pomyliłam się :). Zupa wyszła palce lizać!

Składniki:

  • jedna dynia
  • cztery marchewki
  • średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka masła
  • dwie kostki rosołowe – drobiowe
  • 200 ml mleka kokosowego
  • 1,5 l wody
  • kawałek świeżego imbiru lub pół łyżeczki suszonego
  • szczypta curry, kurkumy, gałki muszkatołowej i liści kolędry
  • płatki migdałowe lub pestki dyni

Wykonanie:

1.Dynię kroimy na kawałki i wstawiamy do piekarnika 170 stopni na 30-40min.

2. W tym czasie kroimy drobno cebulę i szklimy na maśle. Przesypujemy do garnka, w którym będziemy zupę gotować. Wlewamy wodę i gotujemy.

3. Obieramy marchewki, kroimy na kawałki i dorzucamy do garnka. Dodajemy kostki rosołowe.

4. Wyjmujemy dynię z piekarnika, obieramy skórkę i łyko z pestkami. Wrzucamy do garnka.

5. Jeśli mamy świeży imbir obieramy go i ścieramy na tarce na małych oczkach.

6. Gdy marchewka i dynia są lekko rozgotowane przelewamy wszystko do blendera i miksujemy. Wlewamy z powrotem do garnka i doprawiamy carry, kurkumą, kolędrą i magii. Dodajemy wyciśnięty czosnek i starty imbir. Zagotowujemy.

7. Na suchej patelni prażymy płatki migdałów.

8. Zupę nalewamy do miseczki i posypujemy migdałami. Do tego bagietka z masłem czosnkowym i jest bosko!

Smacznego.

 

 

Dodaj komentarz