Wielkanocne menu – 10 najciekawszych przepisów

Jak w każdym domu, tak i u mnie są pewne potrawy, których nie może zabraknąć w wielkanocnym menu. Przepisy na te dania są przekazywane z pokolenia na pokolenie. W moim domu rodzinnym, na stole wielkanocnym, nie może zabraknąć jajek faszerowanych, białej kiełbasy, żurku i smażonego chrzanu. Ale co roku staram się znaleźć też coś nowego co urozmaici ten kanon. Oto moje tegoroczne inspiracje:

  1. Faszerowane marchewki z ciasta francuskiego – zrobię na pewno kilka sztuk dla Jasia.
    DSC_0151blox

    Faszerowane marchewki z ciasta francuskiego

     

  2. Przeurocze muchomorki z jajek i pomidorków

    IMG_5832z

    Muchomorki z jajek i pomidorków

  3. Jako że ze słodyczy najbardziej lubię śledzie… (hihihihi) to ta babka wielkanocna przypadła mi bardzo do gustu 🙂

    17799960_1323583857727539_5642003758015231781_n

    Babka wielkanocna – galaretka

  4. Nie wiem czy mi się uda ale bardzo chciałabym też spróbować tej wielkanocnej tarty z jajkami – prawda że piękna?

    DSCF0578

    Wielkanocna tarta z jajkami

  5. Pasztet to u mnie też tradycja ale takiego nie próbowałam – pasztet z jajek

    Pasztet_z_jajek2

    Pasztet z jajek

  6. Żurek wielkanocny – niby wsędzie taki sam a jednak każdy robi inaczej więc może i takiego spróbuję.

    żur-Kopiowanie-465x698

    Żurek wielkanocny

  7. W kwestii pieczonego mięsa raczej nie będę eksperymentować i zrobię moją świąteczną karkówkę.

    karkowka marynata

    Pieczona karkówka

  8. Jajka faszerowane – w tym roku mam zamiar spróbować innego nadzienia.

    Jajka-faszerowane-smażone-707x471

    Jajka faszerowane – smażone

  9. No i coś bez czego święta się nie obejdą – sałatka. W tym roku mam zamiar wypróbować taką właśnie sałatkę warstwową.

    DSC_0988a

    Sałatka warstwowa

  10. I nie będę taka – będzie coś na słodko. Przecudne bezowe gniazdka z bitą śmietaną.

    bezowe 003 (Kopiowanie)

    Bezowe gniazdka z bitą śmietaną

One response to “Wielkanocne menu – 10 najciekawszych przepisów

Skomentuj

