Krem ukraiński

Tą zupę robiłam już wiele razy ale nigdy jej w ten sposób nie podawałam. Zaryzykowałam do zdjęcia i… okazało się że to był strzał w dziesiątkę. Uwielbiany przez nas barszcz ukraiński podany jako zupa krem smakuje równie rewelacyjnie, a może nawet i lepiej, a wygląda obłędnie. Dlatego zachęcam do wyopróbowania przy najbliższej okazji.

Składniki:

  • pasek żeberek (u mnie ok. 1/2 kg)
  • kawałeczek wędzonki (u mnie mała kostka tylko dla smaku)
  • 5 średnich buraczków (najlepiej tych podłużnych)
  • 4 średnie marchewki
  • 1 cebula
  • 1/4 selera
  • 1 pietruszka
  • 2-3 ziemniaki
  • 1 nieduży por
  • łyżka cytryny
  • 2-3 łyżki koncentratu buraczanego (można pominąć ale wtedy kolor jest słabszy)
  • puszka fasolki białej (można też dodać wymoczoną i obgotowaną samodzielnie jak się ma czas)
  • liść laurowy
  • 2 ziela angielskie
  • 3 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie, majeranek
  • pół szklanki mocnego bulionu lub 2 kostki rosołowe

Wykonanie:

  1. Do dużego garnka wlewamy 2 litry zimnej wody. Myjemy mięso,  kroimy na mniejsze częsci i wrzucamy razem z wędzonką do zimnej wody. Wstawiamy wszystko do gotowania.
  2. Opalamy cebulę i wrzucamy do garnka. Dodajemy obrany seler i pietruszkę, bulion, liść laurowy i ziele angielskie.
  3. Buraki obieramy i ścieramy na tarce (ja na plasterki ale mogą być też grube wiórki). Skrapiamy cytryną i dodajemy do garnka. Wszystko gotujemy do miękkości mięsa ok. 40 min.
  4. W międzyczasie obiearmy pozostałe warzywa i kroimy w kostkę. Gdy mięso jest już prawie miękkie dodajemy warzywa i gotujemy kolejne 20 minut.
  5. Pod koniec gotowania dodajemy koncentrat buraczany, majeranek, zioła prowansalskie, starty czosnek i fasolkę. Gotujemy jeszcze 5 min.
  6. Gdy zupa jest gotowa wyjmujemy mięso (ja wyjęłam też seler i pietruszkę ale spokojnie można zostawić) i całość blendujemy. Do podania można dorzucić grzanki czosnkowe. Smacznego!

imgp4288-ok

Skomentuj

