Dzika przyjemność

Nie wiem jak Wy ale ja lubię eksperymenty w kuchni..Często sięgam po nowe przepisy wyszukane w internecie lub te z biedronkowych gazetek. Jak do tej pory się nie zawiodłam. Danie,  którym chcę się teraz z Wami podzielić także pochodzi z takiej gazetki – Przepisy naszych mam. A tratuje o gulaszu z dzika. Pyyysznego zresztą.

Składniki:

  • 400 g mięsa na gulasz z dzika (ja robiłam od razu z podwójnej porcji)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 2 łyżki masła
  • 1 szklanka bulionu
  • 2 gruszki pokrojone w kostkę
  • 250 g miąższu z dyni pokrojonego w kostkę (ja dałam 3 marchewki i kawałek selera bo nie miałam dyni)
  • 1/3 szklanki śmietanki 30% (ja dałam 18%)
  • sól, pieprz
  • makaron – u mnie tagliatelle

Wykonanie:

  1. Mięso smażymy na oliwie z dodatkiem łyżki masła do zrumienienia.
  2. Zalewamy bulionem i dusimy ok godziny.
  3. Jeśli używamy marchewki i selera to je obieramy, kroimy i dorzucamy do mięsa. Osobno podsmażamy gruszkę i dodajemy jak mięso i warzywa są już miękkie.
  4. Jeśli używamy dyni to podsmażamy ją razem z gruszkami na maśle przez ok 5-8 min i dodajemy do garnka z ugotowanym mięsem.
  5. Całość dusimy jeszcze 5-10 min, doprawiamy solą i pieprzem, podlewamy śmietanką.
  6. W międzyczasie gotujemy makaron.
  7. Nakładamy makaron i polewamy gulaszem. Można oprószyć parmezanem.

Gotowe! Smacznego.

imgp3994-kadr

 

 

2 responses to “Dzika przyjemność

Skomentuj

