Muszelki z tuńczykiem

Ta sałatka to u mnie klasyka gatunku. Robię ją często bo jest błyskawiczna i najczęściej wszystkie składniki mam w domu. Jednak robiąc ją ostatnim razem dokonałam pewnego „odkrycia”. Sądziłam że makaron muszelki nosi taką nazwę ze względu na kształt, ale gdy przesypałam go jeszcze surowego z ręki do ręki stwierdziłam że dźwięk jaki temu towarzyszy jest dokładnie taki sam jak przesypywanie muszelek na plaży. Bardzo przyjemny… Mam nadzieję to wykorzystać w zabawie z Jaśkiem, ale teraz już do rzeczy… 🙂

Składniki:

  • 2 szklanki makaronu muszelki małe
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • mała puszka kukurydzy
  • 1 średnia czerwona papryka
  • 3-4 średnie ogórki kiszone
  • 6 plastrów ananasa z puszki
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie do smaku

Wykonanie:

  1. Gotujemy makaron zgodnie z przepisem ale na miękko.
  2. Do miski wsypujemy tuńczyka, kukurydzę, pokrojoną w kostkę paprykę, pokrojone w kostkę ogórki i pokrojonego w cząstki ananasa.
  3. Makaron odcedzamy i studzimy. Dodajemy do miski.
  4. Dodajemy przyprawy, majonez, musztardę i wszystko mieszamy.
  5. Odstawiamy w chłodne miejsce na około godzinę dla „przegryzienia się składników”.

Wakacyjne wspomnienie gotowe :). Smacznego!

imgp3797male

 

Skomentuj

