Faszerowana cukinia

To jeden z tych przepisów, które powstają w afekcie :). Idę do sklepu z zupełnie innym zamysłem na obiad ale… Patrzą na mnie takie piękne cukiniowe baryłki… I jak tu się im oprzeć jak sezon w pełni, a one jota w jotę takie cudne. Więc kupiłam, nafaszerowałam, zapiekłam i się dzielę….

Składniki:

  • 6 cukinii w kształcie baryłki (mogą być też tradycyjne)
  • 500 g mięsa mielonego
  • woreczek ryżu
  • woreczek kaszy gryczanej
  • cebula
  • marchewka pokrojona w kostkę i kilka różyczek brokuła (mogą być z mrożonki)
  • 2 ząbki czosnku sprasowane
  • łyżeczka majeranku, słodkiej papryki, ziół prowansalskich, soli
  • 3/4 szklanki bulionu
  • maggi

Wykonanie:

1.Cukinie myjemy, suszymy, odcinamy kapelusze i drążymy łyżką środki. Przy tradycyjnym kształcie cukinię kroimy wzdłuż na pół i wydrążamy środki.

2. Podgotowujemy kaszę i ryż w lekko osolonej wodzie. Warzywa jeśli dajemy świeże również obgotowujemy do stanu al’dente.

3. Wstawiamy piekarnik na 180 stopni.

4. W dużej misce mieszamy składniki na farsz: ryż, kaszę, mięso mielone (surowe), warzywa, czosnek, przyprawy, bulion. Mieszankę nakładamy do cukinii.Zakładamy odcięte kapelusze.

5. Cukinie wkładamy do rękawa do pieczenia i zalewamy na dno szklankę wody. Układamy wszystko w odkrytym rondlu i wstawiamy do piekarnika na 30 minut.

Tak nadziane cukinie mi najlepiej smakują z sosem pieczarkowym. Dla chętnych przepis tutaj: https://mamazmiasta.wordpress.com/2016/03/02/kotlety-ruskie/

Smacznego!

IMGP3054b

Skomentuj

