Jagodzianki w papilotkach

Na liście wyzwań ze słodkości zostało mi jeszcze ciasto drożdżowe. Zamierzałam je wypróbować z jagodowym nadzieniem. Już nawet kupiłam drożdże i jagody ale… stchórzyłam. Żeby jagody się nie zmarnowały skorzystałam z przepisu na babeczki jagodowe z kruszonką. Wyszły pyszne ale tradycyjne jagodzianki też na pewno zrobię. Tylko muszę się jeszcze mentalnie przygotować.

Składniki:

  •  ½ kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 szklanki mąki
  • 1 jogurt naturalny (250 ml )
  • ½ szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 szklanki jagód

Wykonanie:

1.Kruszonka : do miseczki przekładamy masło, dodajemy cukier, mąkę i cynamon i rozcieramy w rękach składniki aż do uzyskania kruszonki – odstawiamy ją na bok.

2. W misce łączymy ze sobą jogurt, jajka i oliwę – mieszamy aż do połączenia się składników.

3. Do drugiej miski przesiewamy mąkę wraz z proszkiem do pieczenia i sodą – dodajemy cukier mieszamy.

4. Do miski z oliwą, jajkami i jogurtem stopniowo dodajemy mieszankę z mąką – mieszamy. Kiedy składniki połączą się w jedną masę dodajemy do nich opłukane jagody i wszystko raz jeszcze starannie mieszamy.

5. Formę na babeczki smarujemy masłem lub wykładamy papilotkami, do każdej nakładamy porcję ciasta (po ok. 1,5 łyżki na każdy otwór ), wierzch posypujemy kruszonką. Mi wyszło 12 babeczek i mała forma keksowa (bo nie chciało mi się piec na dwa razy).

6. Tak przygotowane babeczki wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy około 30 minut. Formę keksową piekłam 50 minut.

Upieczone babeczki wyjmujemy z formy i zostawiamy do wystygnięcia. Gotowe! Smacznego!

IMGP2405

One response to “Jagodzianki w papilotkach

Skomentuj

