Polędwiczki w sosie musztardowo-figowym

Gotować nie czując smaku ani zapachu to totalna masakra. Miałam tak przez kilka dni kiedy byłam chora. Stąd przerwa we wpisach kulinarnych. Dziś na szczęście poczułam zapach morza i smak kawy i z tego szczęścia postanowiłam wypróbować nowe połączenie w kwestii sosu do mięsa. Wyszło pyszne więc przekazuję w świat :).

Składniki:

  • dwie polędwiczki wieprzowe (u mnie z Sokołowa)
  • przyprawy: sól, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz
  • mąka do obtoczenia
  • olej do smażenia
  • dwie płaskie łyżeczki dżemu figowego
  • dwie płaskie łyżeczki musztardy sarepskiej ale pewnie dijon ładniej by wyglądała 🙂
  • jedna łyżka śmietany 18%

Wykonanie:

1.Polędwiczki pokroić pod skosem na 2 cm plastry, rozbić delikatnie tłuczkiem i oprószyć solą i przyprawami.

2. Rozgrzać olej na patelni, każdy plasterek mięsa obtoczyć cienko w mące i wrzucić na rozgrzany tłuszcz.

3. Gdy mięso się delikatnie zrumieni podlać wodą i dusić do miękkości ok. 20 minut.

4. W kubeczku wymieszać musztardę, dżem i śmietanę. Dodać do mięsa i chwilkę zagotować. Jeśli sos jest za gęsty podlać wodą. Można dodać odrobinę maggi lub soli do smaku. Gotowe! Smacznego.

IMGP1785b

Skomentuj

