Dietetyczne gofry z cukinii i marchewki

Tym przepisem od jakiegoś czasu kusiła mnie koleżanka z grupy Gotuję bo lubię… Jak zobaczyłam zdjęcie po raz trzeci nie wytrzymałam i postanowiłam wydobyć z czeluści szafek kuchennych moją gofrownicę. Składniki zapowiadały że będzie smacznie i o dziwo dietetycznie. Sprawdziłam. Jest pysznie. Ale uwaga – wciąga!

Składniki:

  • jedna średnia cukinia
  • dwie marchewki
  • pół szklanki mąki
  • jajko
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

1. Cukinię i marchewkę zetrzeć na grubych oczkach. Dodać jajko, mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszać.

2. Gofrownicę rozgrzać. Posmarować lekko olejem. Nakładać mieszankę i piec ok. 8 min. aż do zrumienienia.

Idealnie do tego pasuje sos tzatziki. Serek kremowy wymieszać z ogórkiem startym na tarce i 2 ząbkami czosnku. Doprawić solą. Pyyyycha.

IMGP1499b

Skomentuj

