Wrap a’la krokiet

Jak to mówią potrzeba matką wynalazków… Zabrakło mi mięsnej wkładki w barszczu ukraińskim – więc już nie był daniem (w przekonaniu mojego męża). Pomyślałam zatem że zrobię krokiety jak do tradycyjnego barszczu. Miałam nawet zamrożone obgotowane mięso ale za to nie miałam maszynki. Więc kupiłam zwykłe mielone. Stwierdziłam że kapusta kiszona nie bardzo będzie do tego pasowała więc postanowiłam dać szpinak. Jak już poszłam tak daleko to stwierdziłam że nie będę robić naleśników tylko zawinę to w placki wrap-owe. I tak oto wyszedł mezalians włosko-meksykański ale baaardzo smaczny.

Składniki:

  • 4 placki wrap
  • pół kg mięsa mielonego z szynki
  • mała puszka kukurydzy
  • mała cebula
  • szpinak cała paczka
  • kilka czarnych oliwek
  • 4 ząbki czosnku
  • 4 łyżki przecieru pomidorowego
  • 100 g sera gorgonzola picante (opcjonalnie – ja dałam)
  • 2 łyżki przyprawy suszone pomidory z czosnkiem
  • 1 łyżka majeranku
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka soli ziołowej
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • jajko
  • bułka tarta do panierowania
  • olej do smażenia

Wykonanie:

1.Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy lekko posiekaną w kostkę cebulę i dodajemy mięso mielone. Po kilku minutach podlewamy mięso wodą i chwilkę dusimy. Kiedy mięso zmięknie dodajemy przyprawę suszone pomidory i czosnek, majeranek, paprykę słodką, pół łyżeczki soli ziołowej, zioła prowansalskie i odsączoną kukurydzę. Wciskamy 2 ząbki czosnku. Wszystko mieszamy. Dodajemy przecier i odstawiamy.

2. Na drugiej patelni rozmrażamy szpinak. Przyprawiamy solą ziołową, ziołami, wciskamy 2 ząbki czosnku i dodajemy ser gorgonzola. Mieszamy do rozpuszczenia się sera. Studzimy.

3. Podgrzewamy wrap-a na patelni grillowej, układamy na 1/3 szerokości placka szpinak, na to mięso i na to oliwki. Zawijamy wrap tak jak krokiet. Moczymy w jajku i bułce tartej. Smażymy do zrumienienia na średnim ogniu. Gotowe. Smacznego!

Można podawać do zupy ale też jako samodzielne danie np. z sosem czosnkowym.

Skomentuj

