Kurczak curry z mleczkiem kokosowym

IMGP0713Uwielbiam zapach indyjskich przypraw, curry działa na mnie jak afrodyzjak ale nigdy nie robiłam takich potraw w domu. Do czasu kiedy nie dostałam tego przepisu… Teraz na pewno będę robić częściej bo wyszło pyyyszne.

Składniki:

  • trzy pojedyncze piersi z kurczaka
  • jedna cebula pokrojona w kostkę
  • mrożona mieszanka meksykańska czyli papryka czerwona i żółta, kukurydza w mini kolbach, fasolka szparagowa  (mogą być świeże warzywa)
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżki jogurtu greckiego do zagęszczenia
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki curry w proszku
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • sok z limonki
  • łyżeczka imbiru
  • szczypta kuminu i papryki słodkiej
  • kolendra świeża

Wykonanie:

Na oleju podsmażamy cebulę, dodajemy pokrojoną w grubą kostkę pierś z kurczaka, jak się lekko zarumieni dodajemy mrożone warzywa. Gdy warzywa lekko zmiękną dodajemy wszystkie przyprawy i zalewamy mleczkiem kokosowym. Dusimy do miękkości. Dodajemy jogurt grecki do zagęszczenia. Ja dodatkowo dałam łyżeczkę maki ziemniaczanej rozpuszczonej w zimnej wodzie. Podałam z ryżem ale można też z chlebkiem nan.

Zapach po tym gotowaniu unosił się w domu jeszcze jakiś czas, ku mojej uciesze. Podniebienie rozpieszczone. Wam też życzę smacznego!

IMGP0704

Skomentuj

