Magiczny palec czyli nasz pierwszy eksperyment

Inspiracji na zabawy nigdy dość. Szczególnie na takie, które dziecko mogą czegoś nauczyć. Pomyślałam, że warto spróbować czy mój trzylatek jest już gotowy na domowe eksperymenty. Samą mnie to wciągnęło dlatego byłam ciekawa czy synuś podzieli moją fascynację i… udało się.

Rzeczy potrzebne do eksperymentu:

  • 200 ml mleka
  • odrobina pieprzu lub innej drobno zmielonej przyprawy (u nas gałka muszkatołowa)
  • odrobina płynu do naczyń w pojemniczku do, którego dziecko może włożyć palec
  • talerzyk

Wykonanie:

Nalewamy na talerzyk mleko, posypujemy roztartą w palcach przyprawą. Wkładamy suchy palec do mikstury. Nic się nie dzieje. Moczymy palec w płynie do mycia naczyń i znów do talerzyka z mlekiem. Przyprawa „ucieka” na brzegi. Dzieje się tak za sprawą napięcia powierzchniowego.

Wszystkie czynności mój mały naukowiec wykonał sam. Tak mu się spodobało że eksperyment powtarzaliśmy chyba z 10 razy. Za każdym razem trzeba umyć talerzyk i nalać nowe mleko i nasypać przyprawy. Ale warto!

2 responses to “Magiczny palec czyli nasz pierwszy eksperyment

Skomentuj

